17.7.2024
1. YLEISTÄ
Nämä sopimusehdot koskevat Palonin verkkokauppaa. Toiminnasta vastaa Paloni Oy, Ruukintie 10 F, 07970 Ruotsinpyhtää, Y-tunnus: 2402780-6.
Käyttämällä Palonin verkkokauppaa hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä.
Paloni ei takaa verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa ja palvelussa saattaa esiintyä katkoja esim. laitteiston huolto- tai ylläpitotoimenpiteiden vuoksi. Paloni ei vastaa verkkokaupan käyttöön liittyvistä vahingoista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.
Palonilla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkokaupan sivuilla. Tutustu kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen tekemistä.
Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että noudatat verkkokaupan sopimusehtoja, täytät niiden mukaiset vaatimukset ja annat itseäsi koskevat tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti. Sinun tulee korjata itseäsi koskevat virheelliset tiedot viivytyksettä. Paloni ei vastaa siitä, jos tietojen virheellisyyden vuoksi et saa tilaustasi, tilaus- tai toimitusvahvistusta tai muita asiakirjoja.
PALONIN VERKKOKAUPAN IMMATERIAALIOIKEUDET
Verkkokaupan sisältö (mukaan lukien kuvat, tekstit, tuotetiedot, tekstit, tavaramerkit, videot, logot ja taulukot) on Palonin ja/tai sen yhteistyökumppaneiden tekijänoikeuksien ja muiden aineettomien oikeuksien suojaamaa omaisuutta, jonka luvaton käyttö tai kopiointi on kiellettyä. Aineettomia oikeuksia koskeviin erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.
VERKKOKAUPAN MYYJÄT
Verkkokaupassa myydään tuotteita ja palveluita, joiden kuluttajansuojalain mukainen myyjä on Paloni. Lisäksi verkkokaupassa myydään tuotteita ja palveluita, joiden kuluttajansuojalain mukainen myyjä on ulkopuolinen yritys.
Näissä ehdoissa Paloniin ja/tai ulkopuoliseen yritykseen viitataan termillä myyjä.
Tuotteella viitataan sekä verkkokaupan tuotteisiin että palveluihin.
2. VERKKOKAUPASTA TILAAMINEN
Sinun tulee antaa verkkokaupan tilauksesi yhteydessä vähintään kaikki tilausta varten edellytetyt tiedot. Tuotteen saatavuus ja arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tilauksen yhteydessä. Jos toimitusaikaa ei ole erikseen mainittu, tilaus toimitetaan viimeistään neljän arkipäivän kuluessa tilauksen tekemisestä.
Vastaanotettuasi tuotteen tarkista, että lähetys on oikea ja ulkoisesti ehjä. Havaitessasi vaurion, ilmoita vahingosta heti Palonin asiakaspalveluun (palonishop@gmail.com tai 050 589 4131). Sinulla on 7 päivää aikaa ilmoittaa mahdollisista näkyvistä kuljetusvaurioista, minkä jälkeen tehtyjä ilmoituksia kuljetusvaurioista ei hyväksytä.
Voit tutustua tuotteisiin ja palauttaa tuotteet Myyjälle 14 päivän aikana tuotteiden vastaanottamisesta.
Ennen maksusuorituksen tekemistä sinun tulee hyväksyä verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot. Siirtymällä tämän jälkeen maksamaan tilauksen, tilaus rekisteröidään eikä sitä voi enää muuttaa verkkokaupassa. Jos haluat tämän jälkeen perua tilauksen tai muuttaa sitä, ole hyvä ja ota yhteyttä Palonin asiakaspalveluun (palonishop@gmail.com tai 050 589 4131).
OIKEUS EVÄTÄ TILAUS
Mikäli jotakin tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla, Paloni on sinuun yhteydessä. Tarvittaessa myyjällä on oikeus perua kauppa. Joissakin tapauksissa tilattu tuote voi olla loppunut myymälästämme. Tuotteen ollessa loppu, asiasta ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään asiakkaalle tilauksen maksutavan mukaan.
Klarnalla maksettujen tilausten kohdalla Paloni pidättää oikeuden tarkastaa tilaajan henkilöllisyys vaihtuvasisältöisellä puhelinsoitolla. Mikäli Palonilla on syytä epäillä tilaajan henkilöllisyyden oikeellisuutta, myyjä pidättää oikeuden perua kauppa ja palauttaa tilaussumma tilaajan valitseman maksutavan mukaan.
TOIMITUSTAVAT JA -KULUT
Tilatut tuotteet toimitetaan postitse, jolloin ensisijainen toimitustapa on kirje tai isommille lähetyksille Postin pakettiautomaatti tai nouto Postin palvelupisteestä. Toimituskulut maksetaan tuotteiden maksun yhteydessä.
Voit myös noutaa tilauksen Palonin pop upista myymälän aukioloaikoina. Noutotilauksellasi on 14 päivän säilytysaika. Tämän ajan umpeuduttua katsomme tilauksen peruutetuksi. Ota tarvittaessa noutoajan sopimiseksi yhteys Palonin asiakaspalveluun (palonishop@gmail.com tai 050 589 4131).
Palonin verkkokauppa toimittaa tuotteita vain Suomeen. Voit kuitenkin kysyä mahdollisuutta toimitukseen ulkomaille asiakaspalvelusta (palonishop@gmail.com tai 050 589 4131).
TUOTTEEN TOIMITTAMINEN
Kaikki Palonin nettikaupasta tehdyt tilaukset lähetetään Suomesta - joko Palonin tai tuotteen valmistajan toimipisteeltä. Tilauksen lähettämisen jälkeen tilaus siirtyy käsiteltäväksi joko Palonille tai muulle myyjälle. Kun tuotetta löytyy varastosta, on arvioitu toimitusaika 2–5 arkipäivää riippuen tuotteen myyjästä. Kukin myyjä vastaa omien tuotteidensa toimituksista. Poikkeavista toimitusajoista ilmoitetaan tuotetiedoissa.
Jos tilaus sisältää useampia tuotteita, pyritään tuotteet toimittamaan samassa lähetyksessä. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, toimitamme tuotteen jälkitoimituksena.
Toimitamme tilauksen valitsemallasi toimitustavalla. Kirjeenä lähetettävien, pienikokoisten tilausten saapumisesta ei lähetetä erillistä saapumistiedotetta. Posti lähettää tilaajalle tekstiviestin, kun isompikokoinen, Postin automaatista tai palvelupisteestä noudettava tilaus on noudettavissa. Myyjä pidättää oikeuden toimitustavan muutokseen.
Paloni ei vastaa verkkokaupan toiminnasta riippumattomista viivästyksistä toimituksissa. Mikäli toimitus viivästyy yli 7 arkipäivää tilauksen maksuhetkestä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
3. PALAUTUS
Palonille on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Sinulla on 14 päivää aikaa palauttaa tuote sen vastaanottamisesta. Palauttaminen Palonin myymälään on maksutonta. Postitse palautettaessa asiakas vastaa palautuslähetyksen postikuluista.
Valitettavasti mittatilaustuotteita ja asiakkaan tilauksen mukaan muutettuja tuotteita ei voi palauttaa.
Postin palvelupisteestä tai pakettiautomaatista noutamatta jättämisen vuoksi Palonille palautuva tilauslähetys katsotaan kaupan puruksi, josta Paloni palauttaa asiakkaalle maksusuorituksen vähennettynä tilauksen yhteydessä veloitetulla toimituskululla. Jos lähetyksen palautuminen johtuu muista syistä kuin asiakkaasta, myös toimituskulu hyvitetään.
MAKSUSUORITUKSEN PALAUTTAMINEN
Paloni palauttaa maksusuorituksesi 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen saatuaan edellyttäen, että palautus on vastaanotettu, tai olet osoittanut lähettäneesi tuotteet takaisin. Palautus suoritetaan ensisijaisesti sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi. Mikäli palautat koko tilauksen, palautamme tilauksen perustoimitusmaksun toimituksesta Palonista asiakkaalle. Palauttaessasi vain osan tilauksen tuotteista, sinun tulee kuitenkin maksaa toimituskulut Palonista sinulle päin lähetetystä toimituksesta. Palautettaessa tilaustuotteita postitse, asiakas vastaa palautuslähetyksen postikuluista. Palonin toimistolle tai myymälään palauttaminen on maksutonta.
4. MUUT EHDOT
Näihin sopimusehtoihin sekä mahdollisiin sopimusta koskeviin riitoihin asiakkaan ja Palonin välillä sovelletaan Suomen lakia.
ERIMIELISYYSTILANTEET
Myyjät vastaavat tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
SELVÄT HINTAVIRHEET
Tuotteen myyjä pidättää oikeuden perua tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että tuotteen hinta on 0,00 euroa tai hintaa ei ole ollenkaan, tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on esitetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.
YLIVOIMAINEN ESTE
Paloni tai muut myyjät eivät vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei ole voitu välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, materiaalien tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkot sekä häiriöt postin kulussa tai maantieliikenteessä. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, on sekä tuotteen myyjällä että asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.